Zdjęcia produktów – wstępne założenia

W sprzedaży online zdjęcie produktowe jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową. Jego celem jest jak najdokładniejsze zaprezentowanie produktu kupującemu.

Są to rekomendacje, a nie precyzyjne wymagania. W zależności od branży lub specyfiki konkretnego przypadku korzystniejsze może okazać się wykonanie zdjęć produktowych w inny sposób.

Główne zdjęcie produktu

Główne zdjęcie produktu, miniaturka, powinno być najbardziej reprezentatywne. To obrazek, który wyświetla się na przykład na liście produktów i jako pierwsze zdjęcie na karcie produktu.

Liczba zdjęć na stronie produktu

Minimum dla bardzo prostego produktu to 2–3 zdjęcia. Dla złożonych przedmiotów polecamy całe galerie składające się z nawet kilkunastu zdjęć.

Parametry techniczne zdjęć produktów

Rekomendowane wymiary i proporcje zdjęć

Z naszego doświadczenia wynika, że najwygodniej jest stosować zdjęcia kwadratowe.

  • Minimalna rozdzielczość: 1000×1000 px.
  • Rekomendowana rozdzielczość zdjęć: 2500×2500 px.

Format zdjęć

Rekomendowanym formatem zdjęć produktów jest JPG (minimalny poziom kompresji) lub PNG.

Tło

Jednolite białe tło jest najbardziej uniwersalne.

Kolory i cienie

W skrócie, szczególną uwagę należy zwrócić na: właściwą ekspozycję z dużym zakresem tonalnym; optymalnie ustawiony balans bieli oddający rzeczywiste kolory produktu; dobre oświetlenie, cienie miękkie i delikatne.


Zdjęcia produktów – dobre praktyki

Co pokazać na zdjęciach produktowych?

  • Wszystkie szczegóły przedmiotu, tj. widok ogólny, detale, powiększenie najważniejszych elementów, przekrój.
  • Produkt w opakowaniu i bez opakowania.
  • Zasada i przykład działania, wykorzystania w praktyce.
  • Wybrane kategorie produktowe wymagają prezentacji z modelem/modelką.
  • W przypadku specyficznych produktów możesz pokazać przedmioty kontekstowe lepiej prezentujące użycie.

Czego nie umieszczać na zdjęciach produktów?

Nie umieszczaj:

  • tekstów, napisów, grafik,
  • znaków wodnych (np. logo swojej firmy),
  • ramek, tzw. borderów itp.

Znasz już rekomendacje, jak przygotować zdjęcia produktów do sklepu internetowego. Zapoznaj się z naszymi poradnikami dotyczącymi opisów i kategorii produktów:

Masz pytania? Przejdź do zakładki Kontakt.