Kategorie
E-commerce

Zdjęcia produktów w sklepie internetowym – jak je przygotować?

Prosty i krótki poradnik dla działów produktowych odpowiadający na pytanie, w jaki sposób przygotować fotografie produktów w sklepie online.

W sprzedaży online zdjęcie produktowe jest jednym z najważniejszych czynników wpływających na decyzję zakupową. Jego celem jest jak najdokładniejsze zaprezentowanie produktu kupującemu.

Są to rekomendacje, a nie precyzyjne wymagania. W zależności od branży lub specyfiki konkretnego przypadku korzystniejsze może okazać się wykonanie zdjęć produktowych w inny sposób.

Wstępne założenia

Najważniejsze zdjęcie

Główne zdjęcie produktu, miniaturka, powinno być najbardziej reprezentatywne. To obrazek, który wyświetla się np. na liście produktów i jako pierwsze zdjęcie na karcie produktu.

Liczba zdjęć

2–3 zdjęcia to minimum dla bardzo prostego produktu. Dla złożonych przedmiotów polecamy całe galerie składające się z nawet kilkunastu zdjęć.

Parametry techniczne zdjęć produktowych

Rekomendowane wymiary i proporcje

Z naszego doświadczenia wynika, że najwygodniej jest stosować zdjęcia kwadratowe.

  • Minimalna rozdzielczość: 1000×1000 px.
  • Rekomendowana rozdzielczość zdjęć: 2500×2500 px.

Format

JPG (minimalny poziom kompresji) lub PNG.

Tło

Jednolite białe tło jest najbardziej uniwersalne.

Kolory i cienie

Nie jest to poradnik z fachowego warsztatu fotografii, ale wytyczne dla działu produktowego. W skrócie: właściwa ekspozycja z dużym zakresem tonalnym; optymalnie ustawiony balans bieli oddający rzeczywiste kolory produktu; dobre oświetlenie, cienie miękkie i delikatne.


Dobre praktyki

Co pokazać na zdjęciach produktowych?

  • Wszystkie szczegóły przedmiotu tj. widok ogólny, detale, powiększenie najważniejszych elementów, przekrój.
  • Produkt w opakowaniu i bez opakowania.
  • Zasada i przykład działania, wykorzystania w praktyce.
  • Wybrane kategorie produktowe wymagają prezentacji z modelem/modelką.
  • W przypadku specyficznych produktów możesz pokazać przedmioty kontekstowe lepiej prezentujące użycie.

Czego nie umieszczać na zdjęciach?

Nie umieszczaj:

  • tekstów, napisów, grafik,
  • znaków wodnych (np. logo swojej firmy),
  • ramek, tzw. borderów itp.