Zalety Magento – po pierwsze: nieograniczone możliwości rozwoju

Punktując zalety Magento 2, nie da się rozpocząć inaczej niż od peanów na cześć jego funkcjonalności. Magento to system, który daje ogrom możliwości – można na nim zbudować nawet najbardziej zaawansowane rozwiązania e-commerce. Udostępniany jest na licencji Open Source, co oznacza, że jego kod źródłowy ma charakter otwarty. Każdy web developer może go dowolnie modyfikować i rozwijać, dostosowując do potrzeb konkretnego biznesu. Zdolny, doświadczony programista jest w stanie tak rozbudować i zmienić poszczególne moduły, że swoimi funkcjonalnościami dorównają nawet oprogramowaniu dedykowanemu, tworzonemu od zera na indywidualne zamówienie.

Przykłady? Voilà, z życia wzięte: na Magento od lat z powodzeniem działają tacy kolosi polskiego e-commerce, jak Castorama, Smyk, 4F, eobuwie czy Drogerie Natura. To platforma, która oferuje zaawansowane funkcjonalności w każdym obszarze działania e-sklepu: od zatowarowania i obsługi zamówień czy płatności, przez marketing i pozycjonowanie, aż po analitykę i rozbudowane raporty. Z takim zapleczem możliwości dalszego rozwoju są nieograniczone.

Multistore

O tym, jak wiele potrafi Magento, dobrze świadczy jedna z jego funkcji: multistore. Dzięki oprogramowaniu od Adobe możesz zarządzać kilkoma sklepami z poziomu jednego panelu administracyjnego. System umożliwia korzystanie z jednej lub wielu domen i prowadzenie sprzedaży w różnych językach czy walutach. Sklepy mogą nawet całkowicie różnić się między sobą: mieć inny wygląd, wyróżniać się innymi funkcjonalnościami czy oferować zupełnie inny asortyment, sposoby płatności i wysyłki.

Wydajność i skalowalność

Zwolennicy innych platform e-commerce często podnoszą argument, że Magento jest zasobożerne. Poniekąd to prawda: rozbudowany sklep internetowy działający na Magento wymaga mocnego, stabilnego serwera. Dotyczy to jednak każdego systemu e-commerce, nie tylko rozwiązania od Adobe. Magento ma nad nimi tę przewagę, że przy odpowiednio skonfigurowanej infrastrukturze bez problemu może obsłużyć nawet największy ruch. Setki tysięcy produktów, skomplikowane reguły i atrybuty, obciążenie na poziomie kilku milionów sesji miesięcznie… Wydajność Magento może być naprawdę imponująca, o ile tylko sklep zostanie dobrze przygotowany od strony programistycznej i serwerowej.

Z wydajnością wiąże się jeszcze jedna zaleta Magento: skalowalność. Często mówi się o tym, że Magento jest idealnym systemem dla dużych sklepów internetowych. To znów nie do końca prawda, bo nawet małe biznesy z powodzeniem będą na nim działać. Jasne, na początku zapewne nie wykorzystają pełni jego potencjału. Wraz z poszerzaniem oferty i obsługą coraz większej liczby klientów będą jednak uruchamiać kolejne funkcje i czerpać z ich możliwości. Skalowalność platformy daje olbrzymie pole do rozwoju, nawet (a może zwłaszcza!) dla małych czy niszowych marek. Wchodząc do e-commerce z Magento, nie będziesz musiał za X lat myśleć o przenosinach swojego sklepu na inny, bardziej zaawansowany system – a musisz wiedzieć, że taki transfer bywa niekiedy bardziej skomplikowany niż wdrożenie nowego rozwiązania od podstaw.

Dbałość o SEO

Czy wiesz, że Magento było dostosowane do urządzeń mobilnych na długo przed tym, jak Google zaczęło promować trend mobile first? To ciekawostka, ale warta podkreślenia, bo potwierdza kolejną zaletę Magento: sklepy zbudowane na tej platformie wyjątkowo dobrze się pozycjonują. Wszystko dzięki jej funkcjom – na Magento, bez instalacji dodatkowych modułów, można w prosty sposób wygenerować mapę witryny, zoptymalizować meta tagi czy dostosować strukturę adresów URL pod wytyczne Google. System umożliwia też tworzenie rozbudowanego, różnorodnego contentu, zarówno produktowego, jak i informacyjnego czy edukacyjnego.

Bezpieczeństwo

Magento znane jest z tego, że przywiązuje dużą wagę do kwestii bezpieczeństwa. Nawet w podstawowej wersji oferuje takie funkcje, jak ograniczenie dostępu do panelu administracyjnego, logowanie za pomocą uwierzytelniania dwuskładnikowego, szyfrowanie haseł czy tworzenie kopii zapasowej na podstawie zapisu dynamicznego. Ciągłej poprawie bezpieczeństwa służą też cykliczne aktualizacje oprogramowania oraz możliwość skanowania systemu za pomocą zewnętrznych narzędzi, które wykrywają luki w zabezpieczeniach.

Duża liczba gotowych modułów

Spośród wszystkich sklepów internetowych na świecie ok. 10% funkcjonuje na Magento. To imponująca liczba. Dodatkowo społeczność skupiona wokół oprogramowania Adobe działa niezwykle aktywnie. W efekcie do Magento dostępna jest ogromna liczba gotowych (darmowych i płatnych) modułów, które w prosty sposób poszerzają jego funkcjonalność. Dzięki temu łatwo można też zintegrować sklep z systemami szybkiej płatności czy kurierami i brokerami kurierskimi.

Sporym atutem Magento jest także wydany niedawno Page Builder, o którym przeczytasz w naszym artykule ➡ Page Builder w Magento Open Source

Wymieniliśmy najważniejsze zalety Magento, ale prawda jest taka, że o tym systemie moglibyśmy pisać i mówić godzinami. To narzędzie naszej pracy, ale i nasz konik.

Jeśli zastanawiasz się, czy Magento to dobre rozwiązanie dla Twojego biznesu, zapraszamy do kontaktu – podczas bezpłatnej konsultacji chętnie dowiemy się więcej o Twoim projekcie i opowiemy o Magento.