Kategorie
Biznes E-commerce Magento

Magento czy SaaS? Krótko o wadach i zaletach obu rozwiązań

Magento czy SaaS? Początkujący przedsiębiorcy wykorzystujący w swoim biznesie rozwiązania e-commerce często zostają postawieni przed wyborem między dedykowanym wdrożeniem a platformą typu SaaS. Poszczególne parametry obu rozwiązań mogą być odebrane dwojako – dla jednego przedsiębiorcy będą wadą, dla innego zaletą. W tym wpisie postaramy się w jak najkrótszy sposób przedstawić, kiedy wybrać Magento, a kiedy SaaS.

Garnitur szyty przez krawca na miarę kontra gotowy z sieci supermarketów. Piła łańcuchowa kontra siekiera. Każdy z nich ma swoje wady i zalety.

Nasza firma zajmuje się dedykowanymi wdrożeniami Magento, dlatego porównujemy tutaj ogólnie rozwiązania SaaS do konkretnej platformy – Magento. Nie jesteśmy przeciwni rozwiązaniom SaaS, sami tworzymy też produkt w modelu SaaS: prosty CRM online – miniCRM.pl. Każde z rozwiązań ma swój sens w odpowiednim momencie biznesowej drogi. Ważne, aby wiedzieć, w jakim miejscu się znajdujemy.

SaaS

SaaS (Software as a Service) to jeden z modeli dostarczania oprogramowania. Zakłada cykliczne opłaty abonamentowe za korzystanie z aplikacji. W tym modelu Klient ma dostęp do konkretnych, ale ograniczonych funkcji i narzędzi dostarczanych przez dostawcę. Największą zaletą tego rozwiązania jest brak złożoności wdrożenia, szybkie uruchomienie i niski koszt utrzymania.

Dla kogo i kiedy wybrać SaaS?

  • Jesteś mikrofirmą, która jeszcze nie rozpoczęła sprzedaży i nie masz pewności, czy Twój pomysł się sprawdzi.
  • Nie stanowi dla Ciebie problemu, że bezwzględnie uzależniasz się od jednego zewnętrznego usługodawcy (vendor lock-in).
  • Brak możliwości szybkiego i łatwego przejścia na inne rozwiązania.
  • Tworzysz start-up i chcesz wypróbować kanał sprzedaży internetowej.
  • Nie wymagasz integracji z zewnętrznymi aplikacjami i systemami typu ERP/Księgowo–Magazynowymi/PIM/CRM itp.
  • Stawiasz na prostotę rozwiązania, akceptując liczne ograniczenia.

Magento

Magento to otwarta, sprawdzona i doceniona na całym świecie profesjonalna platforma e-commerce. Zapewnia nieskrępowane możliwości rozwoju sprzedaży internetowej w przyszłości i swobodne wdrażanie dowolnych wymaganych integracji zewnętrznych. Dzięki temu umożliwia pełne dostosowanie wyglądu, optymalizację działania poszczególnych funkcji i brak ograniczeń technologicznych przy wdrażaniu nowych funkcjonalności.

Dla kogo i kiedy wybrać Magento?

  • Chcesz zbudować dedykowane rozwiązanie skrojone na miarę.
  • Jesteś świadomym przedsiębiorcą, który chce wdrożyć indywidualne, dopasowane do charakteru firmy i branży rozwiązanie e-commerce.
  • Reprezentujesz średnią bądź dużą organizację, która chce zwiększyć swoje możliwości.
  • Chcesz mieć możliwość stosunkowo łatwej zmiany usługodawcy.
  • Chcesz jak najlepiej wykorzystać kanał e-commerce, dostosowując go do uwarunkowań branży i firmy.
  • Wymagasz szerszego spojrzenia, chcesz przykładowo połączyć kilka różnych kanałów sprzedaży (np. offline z online).
  • Rozważasz równoległe wdrożenie systemu sprzedaży hurtowej B2B.
  • Masz wizję nieograniczonego rozwoju funkcjonalności, tworzenia połączeń i integracji z serwisami zewnętrznymi.

Magento czy SaaS: TL;DR / Konkluzja

Oba rozwiązania są właściwe w odpowiednich warunkach.

  1. Wybierz SaaS, jeśli zaczynasz i nie masz aspiracji do walki o bycie liderem w Twoim segmencie rynku. Kupujesz gotowy produkt. Niska cena, prostota, szybkość wdrożenia.
  2. Wybierz Magento jeśli zakładasz stały rozwój sklepu internetowego, chcesz walczyć z najlepszymi w swojej branży. Kupujesz usługę. Rozwój, funkcjonalność, elastyczność, integracje, nieograniczone możliwości.

Jeśli jesteś zainteresowany rozwiązaniem e-commerce (sklepem internetowym B2C lub systemem zamówień hurtowych B2B) opartym o Magento, zapraszamy do skontaktowania się z nami na Ageno.pl.