Kategorie
E-commerce SEO

Jak tworzyć opisy i tytuły kategorii w sklepie internetowym?

Opisy i tytuły kategorii w sklepach internetowych są często zaniedbywanym elementem, a mają wpływ na poziom optymalizacji witryny pod kątem SEO. Jak tworzyć opisy kategorii, aby przemycić w nich wartość dla Klienta i zadowolić Googleboty?

Skłamałbym, gdybym powiedział, że jest to jeden z kluczowych czynników. Jednak każda prawidłowa i zgodna z wytycznymi optymalizacja prowadzi do zwiększenia poziomu jakości witryny jako całokształtu.

Sprawa wydaje się prosta, ale wcale taka nie jest. Co chwilę natrafiam na sklepy skrzętnie ukrywające swoje opisy listy produktów, czy to w sidebarze, czy pod samą listą. Dlaczego tak jest? Bo nie niosą swoją treścią żadnej wartości, a autorzy tych opisów zwyczajnie się ich wstydzą.

Rozwiązaniem jest tworzenie wysokiej jakości treści, których nie będzie trzeba chować za wszelką cenę. Jak to zrobić?

Jak tworzyć opisy kategorii?

Na jakie pytania powinien odpowiedzieć opis kategorii?

  • Jakie produkty są sprzedawane w tej kategorii?
  • Czym się wyróżniają produkty, jakie parametry i właściwości techniczne mają?
  • Jakie są podkategorie?

Jakie powinny być parametry opisów kategorii?

  • Zbadaj  Zrób krótki „research”. Sprawdź, czym jest dana kategoria i jakie ma produkty; odwiedź Wikipedię i artykuły eksperckie na ten temat.
  • Unikalność  Opisy kategorii powinny być unikalne. Google docenia unikalną treść. Nigdy nie kopiuj tekstów z innych sklepów. (Niebezpieczeństwo kary od Google za duplicate content!)
  • Kto jest klientem? (persona)  Ustal, kto jest klientem dla danej kategorii i postaraj się wcielić w jego rolę. Czego taka osoba chciałaby się dowiedzieć z tego opisu?
  • Słowa kluczowe — Pamiętaj, aby użyć słów kluczowych ważnych dla kategorii, jest to ważne dla pozycjonowania (np. opisując buty do biegania, nie zapomnij użyć buty biegowe, obuwie do biegania i innych synonimów).
  • Słownictwo  Nie przesadzaj ze skrótami i technicznym żargonem, ale też go nie unikaj. Stosuj synonimy tak, aby odbiorca cały czas rozumiał, o czym piszesz. Pamiętaj o języku korzyści dla kupującego – sygnalizuj, dlaczego powinien zapoznać się z ofertą.
  • Konkrety  Nie pisz bzdur! Nie lej wody, usuwaj każde słowo, które jest zbędne. Twoim zadaniem jest „odrobienie lekcji” za klienta i przekazanie mu wartości, a nie napisanie „X” znaków ze spacjami.
  • Długość  Opisy powinny być dość długie (2000–3000 znaków ze spacjami)
  • Podkategorie  Jeśli opisujesz kategorię, w której są podkategorie, nie zapomnij o nich napisać (np. jeśli opisujesz buty do biegania, to wspomnij o podkategoriach: buty trailowe, buty startowe itp.).
  • Formatowanie  Używaj atrakcyjnego, eleganckiego formatowania opisów. Stosuj paragrafy, listy uporządkowane, nieuporządkowane, pogrubienia, linki itp.

Jak formatujemy tytuły i opisy kategorii w Ageno.pl?

(na przykładach)

1. <title>

ok. 60 znaków, ma istotny wpływ na SEO, więc koniecznie umieść słowo kluczowe jak najbliżej początku. Możesz rozpoczynać słowa od wielkich liter, a nazwę sklepu wpisać wersalikami.

Męskie Buty Do Biegania Najlepszych Marek | KRÓTKA NAZWA SKLEPU

2. <description>

ok. 300 znaków, bez formatowania, CTA (odkryj, zobacz, sprawdź), to jest miejsce, w który można przekonać internautę do wejścia na stronę internetową.

Odkryj {liczba_produktów_dostępnych_w_kategorii} męskich butów do biegania, najlepszych marek {lista_5_najpopularniejszych_marek_w_sklepie}. Ceny już od {najniższa_cena_dostępnego_produktu_w_kategorii}. 14 dni na bezpłatny zwrot / 24 miesiące gwarancji.

3. Tytuł kategorii – H1

Tytuł widoczny na górze listy produktów w kategorii, połączenie kategorii + podkategorii.

Męskie Buty do Biegania

4. Opis kategorii

<p class="lead"><strong>Męskie buty do biegania, to najważniejszy i nieodłączny element wyposażenia każdego biegacza.</strong></p> 

<p>Początkujący wybiorą coś z niższej półki, a zaawansowani będą szukać butów lekkich i szybkich... <i>Szeroki opis kategorii podzielony na <strong>paragrafy, z prawidłowym i różnorodnym formatowaniem.</strong></i></p>

<p>Warto używać list, ponieważ:</p>

<ul>
  <li>są czytelne i łatwiej się je „skanuje”;</li>
  <li>dobrze wyglądają;</li>
  <li>mózg człowieka lubi uporządkowaną informację.</li>
</ul>

(szerszy przykład na końcu wpisu)

Jeśli nie masz czasu ani ochoty, to po prostu zleć nam zaprojektowanie strategii i przeprowadzenie procesu pozycjonowania Twojego sklepu internetowego — Ageno.pl »


Przykład opisu kategorii, jakie tworzymy w Ageno

<p class="lead"><strong>Buty do biegania – najważniejszy atrybut każdego fana joggingu.</strong></p>

<p>Buty do biegania to podstawa sportowego wyposażenia każdego biegacza. Gwarantują <strong>nie tylko komfort treningu, ale i bezpieczeństwo</strong>: zapewniają dobrą przyczepność do nawierzchni, stabilność i odpowiednią amortyzację. Dobrze dobrane obuwie pomoże Ci <strong>osiągać coraz lepsze wyniki na bieżni</strong> czy trasie maratonu. Źle dopasowane natomiast – może doprowadzić do przeciążeń stawów i mięśni, a nawet poważnej kontuzji, np. skręcenia kostki czy zerwania ścięgna.</p>

<p>Jeśli dopiero rozpoczynasz przygodę z bieganiem, na początek nie potrzebujesz wiele: wystarczy wygodny strój, odrobina motywacji i żelazna dyscyplina. Na wybór odpowiednich butów biegowych poświęć jednak nieco czasu, ponieważ od wygody, jaką zapewniają w czasie biegu, zależy to, czy pokochasz ten sport i nie zrezygnujesz po pierwszej próbie.</p>

<p><strong>Na jakie modele warto zwrócić uwagę?</strong></p>

<h2>Skórzane buty do biegania – na trudne warunki</h2>

<p>Buty ze skóry naturalnej wytrzymają naprawdę wiele. Błoto, wystające ze ścieżki korzenie czy ostre kamienie nie pozostawią na nich nawet ryski. Obuwie skórzane zapewnia również najwyższy komfort, dopasowując się do kształtu stopy i znakomicie przepuszczając powietrze. Jego <strong>największą zaletą jest nieprzemakalność</strong> po zaimpregnowaniu – naturalna skóra wyróżnia się wyjątkową odpornością na działanie wilgoci.</p>

<h2>Model na lato? Ażurowe buty biegowe!</h2>

<p>Kiedy żar leje się z nieba, postaw na modele, których cholewka wykonana została<strong> z przewiewnej siateczki mesh i lekkich tekstyliów</strong>. Materiały tego typu zapewniają sprawne odprowadzenie potu z powierzchni skóry na zewnątrz. Dzięki temu unikniesz przegrzania i jego przykrych konsekwencji: podrażnień, odcisków czy odparzeń, a każdy trening stanie się przyjemnością. <strong>Ażurowe obuwie do biegania</strong> zachwyca również lekkością – nawet pod koniec długiego wybiegania nie odczujesz, że masz je na nogach.</p>

<h2>Pastele – moc wiosennych kolorów w butach do biegania</h2>

<p>Kiedy wiosna za pasem, ożyw swoją sportową garderobę odrobiną barw. Kolory pastelowe to hit ostatniego sezonu, który wykorzystują również projektanci takich elementów sprzętu sportowego, jak <strong>buty biegowe (damskie</strong> i, równie często, męskie). Jasna kolorystyka i nowoczesna forma sprawia, że obuwie do biegania świetnie zgra się również z casualowymi elementami garderoby: jeansami, koszulą w kratę czy T-shirtem z wpadającym w oko printem.

<h2>Daj się zauważyć – metaliczne obuwie do biegania</h2>

<p>Metaliczny połysk w tym sezonie króluje na modowych wybiegach. Dzięki niemu odrobinę stylu zyskują nawet buty do biegania. Męskie i damskie modele tego typu nie tylko świetnie prezentują się na nodze, ale i są łatwe w pielęgnacji. Z błyszczącej cholewki o śliskiej fakturze szybko usuniesz kurz czy błoto.</p>

<h2>Buty do biegania? Print nada im charakteru</h2>

<p>Cenisz indywidualizm? Wybierz buty biegowe z printem. Kolorowe i czarno-białe, w kropki, geometryczne wzory, cętki i paski, z motywem kwiatowym… z pewnością znajdziesz coś dla siebie.</p>

<p>Lekka cholewka, sprężysta, amortyzująca podeszwa i precyzyjne dopasowanie – to wzór na idealne buty biegowe. Damskie i męskie, skórzane i ażurowe, metaliczne albo z printem, czarne i pastelowe – na <a href="https://sklep.pl/">sklep.pl</a> znajdziesz dziesiątki propozycji!</p>

Nie masz czasu i ochoty tworzyć samodzielnie opisów kategorii? Zleć nam stworzenie dla Ciebie kompletnej strategii i prowadzenie kampanii SEO Twojego e-commerce — Ageno.pl »

Wykorzystaj potencjał dobrze zoptymalizowanej treści – dowiedz się, jak tworzyć opisy produktów.