Kategorie
Narzędzia Onboarding

Jak opisywać zadania w aplikacji do zarządzania czasem pracy?

Każde zadanie, jakie realizujemy w codziennej pracy w Ageno, musi być dokładnie opisane, a czas jego wykonania rejestrowany na bieżąco.

Opis każdego zadania w systemie do zarządzania czasem pracy, powinien być prosty, ale jednoznaczny. Treść musi być klarowna, tak, aby w pełni wyjaśniała, jakie dokładnie czynności podjęto w danym czasie. Powinna pozwolić szybko i łatwo ustalić, czego dotyczyła czynność w przeszłości.

Niedopuszczalne jest, aby zadanie nie miało przypisanego projektu oraz było opisywane później niż dzień po faktycznym czasie jego wykonania.

  • Błędne: Cięcie layoutu [acme.pl]
  • Poprawne: Cięcie strony głównej, nawigacja w header [acme.pl]
  • Błędne: Treść [Brak projektu]
  • Poprawne: Redagowanie wpisu „Jak opisywać zadania?” [acme.pl]
  • Błędne: Rozmowa z klientem [acme.pl]
  • Poprawne: Konsultacje z klientem w sprawie poprawek dotyczących głównej strony i układu nawigacji [acme.pl]

Dlaczego?

Do raportów z wykonanych zadań dostęp mają klienci. Niepoprawnie, niesumiennie prowadzony worklog powoduje podejrzenie nierzetelności i wrażenie braku profesjonalizmu. (Nie tylko w oczach klientów.)

Lista kontrolna

(Będzie na bieżąco aktualizowane).

  • Czy nazwa jest jednoznaczna i klarowna?
  • Czy nazwa zadania rozpoczyna się wielką literą?
  • Czy nie występują w nazwie skróty, zdrobnienia, żargon, slang itp.?
  • Czy nie ma błędów ortograficznych?
  • Czy wybrany jest projekt i Klient?

Bardzo przydatnym narzędziem w codziennej pracy z Toggl jest dodatek do Chrome: https://chrome.google.com/webstore/detail/toggl-button-productivity/oejgccbfbmkkpaidnkphaiaecficdnfn