Kategorie
Narzędzia

Komunikacja online w zespole. Dlaczego warto wdrożyć Mattermost lub Rocket.Chat?

Co to jest Mattermost i Rocket.Chat ??

Mattermost i Rocket.Chat to zaawansowane oprogramowanie oparte o licencję Open Source, zawierające zestaw narzędzi i usług służących współpracy w zespole. Aplikacje pełnią funkcję komunikatorów internetowych umożliwiających komunikację tekstową oraz głosową wraz z możliwością wysyłania multimediów (pliki, zdjęcia, video).

Dlaczego warto wdrożyć komunikator w firmie?

  1. Prosty zaawansowany komunikator — Łatwy i intuicyjny dla zespołu, ale jednocześnie oferujący duże możliwości.
  2. Bezpieczeństwo — Możliwa jest instalacja na Twoim serwerze, dzięki czemu można uzyskać pełną kontrolę nad przekazywanymi tam często poufnymi danymi.
  3. Integracje — Liczne integracje z zewnętrznymi serwisami. Możliwe jest tworzenie własnych integracji, dzięki czemu aplikację można dostosować do potrzeb firmy.
  4. Kanały komunikacyjne — System umożliwia rozmowy publiczne, na otwartych kanałach, rozmowy prywatne na kanale zamkniętym i rozmowy prywatne 1 na 1.
  5. Przesyłanie plików — Umożliwia dzielenie się plikami graficznymi, dokumentami, arkuszami, zdjęciami, plikami video itp.
  6. Komunikacja głosowa i video — Można komunikować się standardowo tekstowo, ale też video i głosowo, a także pozostawiać wiadomości video (tak, jak zwykłe wiadomości tekstowe).
  7. Livechat — Aplikacja ma możliwość osadzenia czatu dla klientów na stronie internetowej, dzięki temu w prosty sposób można komunikować się z Twoimi klientami.
Demo komunikatora firmowego Rocket.Chat

Jakie platformy wspierają Rocket.Chat i Mattermost?

Rocket.Chat i Mattermost mogą być dostępne po prostu przez przeglądarkę internetową, ale mają również aplikacje natywne. Możliwości są następujące:

  • Online – poprzez przeglądarkę internetową, z dowolnego nowoczesnego urządzenia.
  • Komputery desktop i laptopy – pod kontrolą Microsoft Windows, Apple Mac lub Linux.
  • Smartfony i tablety – Apple iOS, Android.

Proces wdrożenia komunikatorów w skrócie

  1. Analiza przedwdrożeniowa — Gdzie weryfikowane są wymagania, zbierane są dane dotyczące tego, jak należy skonfigurować system dla organizacji. Tworzenie Backlogu projektu.
  2. Wdrożenie — Właściwe wdrożenie systemu, konfiguracja i uruchomienie.
  3. Utrzymanie i rozwój — Etap kontynuacji utrzymania rozwiązania i jego rozwoju.

Doświadczenie

Zespół Ageno korzysta na co dzień z Mattermost. Rekomendujemy.


Chcesz wiedzieć więcej? Rozważasz wdrożenie komunikatora wewnątrzfirmowego? Masz pytania? Skontaktuj się ze mną: maksymilian.sleziak@ageno.pl ?